Vous êtes ici : Accueil > Publications > Articles
Auteur:  
Tous :: A, B, C, D, F, G, H, L, M, O, P, S, T 
Tous :: Pepin, Piette, Pirson 
Lavoie P., Boyer L., Pepin J., Goudreau J. et Fima O.
(2017)
«Accompagner les infirmières et les étudiantes dans la réflexion sur des situations de soins : Un modèle pour les formateurs en soins infirmiers»
,
Quality Advancement in Nursing Education/Avancées en formation infirmière
3(1)
Pepin J., Goudreau J., Lavoie P., Bélisle M., Blanchet Garneau A., Boyer L., Larue C. et Lechasseur K.
(2017, février)
«A nursing education research framework for transformative learning and interdependence of academia and practice»
,
Nurse Education Today
Lavoie P., Cossette S. et Pepin J.
(2016)
«Situation awareness assessment in patient deterioration simulations»
,
SIM-one Ontario Simulation Network
Lavoie P., Cossette S. et Pepin J.
(2016)
«Testing nursing students’ clinical judgment in patient deterioration simulations: Development of a situation awareness instrument»
,
Nurse Education Today
(38), 61-67
Myrick F. et Pepin J.
(2016)
«Editorial: Nursing Education in the Digital Age / La formation en sciences infirmières à l’ère du numérique»
,
Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière
2(1)
ISSN: Article 1
Otti A., Pirson M., Goudreau J., Hountondji S.R.J. et Piette D.
(2016)
«Tenue d’un journal des apprentissages en stage clinique infirmier : quels avantages pour la qualité d’encadrement et d’apprentissage des étudiants de l’institut national médico-sanitaire au Bénin, une étude multi-méthodes.»
,
Revue francophone internationale de recherche infirmière
2(1), 49-65
Otti A., Pirson M., Goudreau J., Hountondji S.R.J. et Piette D.
(2016)
«Tenue d’un journal des apprentissages en stage clinique infirmier : quels avantages pour la qualité d’encadrement et d’apprentissage des étudiants de l’institut national médico-sanitaire au Bénin, une étude multi-méthodes.»
,
Revue francophone internationale de recherche infirmière
2(1), 49-65
Pepin J. et Myrick F.
(2016)
«Interview with Dr. Janet Landeen / Entrevue avec la Dre Janet Landeen»
,
Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière
2(1)
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
(2015)
«A constructivist theoretical proposition for cultural competence development in nursing»
,
Nurse Education Today
Accès en ligne (RAC)
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
(2015)
«Cultural competence: A constructivist definition.»
,
Journal of Transcultural Nursing
26, 9-15
Goudreau J., Pepin J., Larue C., Dubois S., Descôteaux R., Lavoie P. et Dumont K.
(2015)
«A competency-based approach to nurses’continuing education for clinical reasoning and leadership through reflective practice in a care situation»
,
Nurse Education in Practice
15(6), 512-578
Larue C., Pepin J. et Allard É.
(2015)
«Simulation as replacement or accompaniment of clinical experiences: A scope review»
,
Journal of Nursing Education and Practice
5(9)
Lavoie P., Pepin J. et Cossette S.
(2015)
«Development of a post-simulation debriefing intervention to prepare nurses and nursing students to care for deteriorating patients»
,
Nurse Education in Practice
15(3), 181-91 (RAC)
Myrick F. et Pepin J.
(2015)
«An Indigenous Nurse Educator’s Point of View - La perspective d’une infirmière et professeure autochtone»
,
Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière
1(3)
ISSN: Article 7
Pepin J. et Myrick F.
(2015)
«Editorial : Co-creating a learning culture - Co-créer une culture d’apprentissage»
,
, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière
1(3)
ISSN: Article 1
Bilodeau K., Dubois S. et Pepin J.
(2013)
«Contribution des sciences infirmières au développement des savoirs interprofessionnels»
,
Recherche en soins infirmiers
113, 43-50.
Lavoie P., Pepin J. et Boyer L.
(2013)
«Reflective debriefing to promote novice nurses' clinical judgment after high-fidelity clinical simulation: a pilot test»
,
Dynamics,
4, 36-41 (RAC)
Bilodeau I., Pepin J. et St-Louis L.
(2012)
«Journal club in a critical care unit: A innovative design triggering learning through reading and dialogue»
,
Dynamics,
23(1), 18-23 (RAC)
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
(2012)
«La sécurité culturelle : une analyse de concept»
,
Recherche en Soins Infirmiers,
111, 22-35 (RAC)