Tous :: Larue, ... , Lechasseur, Lefebvre, Legault, ... , Loye
Lavoie P., Cossette S. et Pepin J.
«Situation awareness assessment in patient deterioration simulations»
SIM-one Ontario Simulation Network
Lavoie P., Cossette S. et Pepin J.
«Testing nursing students’ clinical judgment in patient deterioration simulations: Development of a situation awareness instrument»
(38), 61-67
Létourneau D., Cara C. et Goudreau J.
(accepté)
«Agir avec humanisme : l'approche humaine et relationnelle du soin, un pouvoir de l'infirmière.»
Perspective infirmière.
Goulet M.H., Larue C. et Alderson M.
«Reflective practice: a dimensional concept analysis from nursing and educational science perspectives»
Nursing Forum
ISSN: PubMedPMID: 25639665
Goulet M.H., Larue C. et Chouinard C.
«Partage du savoir expérientiel : regard sur la contribution des patients partenaires d’enseignement en sciences infirmières»
Santé Mentale au Québec
2015 été; 40(1), 53-56
ISSN: PubMedPMID: 26355479
Larue C., Pepin J. et Allard É.
«Simulation as replacement or accompaniment of clinical experiences: A scope review»
Lavoie P., Pepin J. et Cossette S.
«Development of a post-simulation debriefing intervention to prepare nurses and nursing students to care for deteriorating patients»
Lavoie P., Pepin J. et Boyer L.
«Reflective debriefing to promote novice nurses' clinical judgment after high-fidelity clinical simulation: a pilot test»
Dynamics,