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Tous :: Larue, ... , Lechasseur, Lefebvre, Legault, ... , Loye 
Lavoie P., Boyer L., Pepin J., Goudreau J. et Fima O.
(2017)
«Accompagner les infirmières et les étudiantes dans la réflexion sur des situations de soins : Un modèle pour les formateurs en soins infirmiers»
,
Quality Advancement in Nursing Education/Avancées en formation infirmière
3(1)
Pepin J., Goudreau J., Lavoie P., Bélisle M., Blanchet Garneau A., Boyer L., Larue C. et Lechasseur K.
(2017, février)
«A nursing education research framework for transformative learning and interdependence of academia and practice»
,
Nurse Education Today
Pepin J., Goudreau J., Lavoie P., Bélisle M., Blanchet Garneau A., Boyer L., Larue C. et Lechasseur K.
(2017, février)
«A nursing education research framework for transformative learning and interdependence of academia and practice»
,
Nurse Education Today
Pepin J., Goudreau J., Lavoie P., Bélisle M., Blanchet Garneau A., Boyer L., Larue C. et Lechasseur K.
(2017, février)
«A nursing education research framework for transformative learning and interdependence of academia and practice»
,
Nurse Education Today
Lavoie P., Cossette S. et Pepin J.
(2016)
«Situation awareness assessment in patient deterioration simulations»
,
SIM-one Ontario Simulation Network
Lavoie P., Cossette S. et Pepin J.
(2016)
«Testing nursing students’ clinical judgment in patient deterioration simulations: Development of a situation awareness instrument»
,
Nurse Education Today
(38), 61-67
Létourneau D., Cara C. et Goudreau J.
(2016)
(accepté)
«Agir avec humanisme : l'approche humaine et relationnelle du soin, un pouvoir de l'infirmière.»
,
Perspective infirmière.
Boyer L., Tardif J et Lefebvre H
(2015)
«From a medical problem to a health experience: how nursing students think in clinical situations.»
,
Journal of Nursing Education
54(11), 625-632
Dumont K., Loye N. et Goudreau J.
(2015)
«Le potentiel diagnostique des questions d’un test de concordance de scripts pour évaluer le raisonnement clinique infirmier»
,
Pédagogie médicale
16(1), 49-64
Goudreau J., Pepin J., Larue C., Dubois S., Descôteaux R., Lavoie P. et Dumont K.
(2015)
«A competency-based approach to nurses’continuing education for clinical reasoning and leadership through reflective practice in a care situation»
,
Nurse Education in Practice
15(6), 512-578
Goudreau J., Pepin J., Larue C., Dubois S., Descôteaux R., Lavoie P. et Dumont K.
(2015)
«A competency-based approach to nurses’continuing education for clinical reasoning and leadership through reflective practice in a care situation»
,
Nurse Education in Practice
15(6), 512-578
Goulet M.H., Larue C. et Alderson M.
(2015)
«Reflective practice: a dimensional concept analysis from nursing and educational science perspectives»
,
Nursing Forum
ISSN: PubMedPMID: 25639665
Goulet M.H., Larue C. et Chouinard C.
(2015)
«Partage du savoir expérientiel : regard sur la contribution des patients partenaires d’enseignement en sciences infirmières»
,
Santé Mentale au Québec
2015 été; 40(1), 53-56
ISSN: PubMedPMID: 26355479
Larue C., Pepin J. et Allard É.
(2015)
«Simulation as replacement or accompaniment of clinical experiences: A scope review»
,
Journal of Nursing Education and Practice
5(9)
Lavoie P., Pepin J. et Cossette S.
(2015)
«Development of a post-simulation debriefing intervention to prepare nurses and nursing students to care for deteriorating patients»
,
Nurse Education in Practice
15(3), 181-91 (RAC)
Legault A., Martinez A.-M., Brien L.-A. et Tremblay N.
(2015)
«Dix années de formation par compétences en soins palliatifs au baccalauréat en sciences infirmières de l’Université de Montréal»
,
Dix années de formation par compétences en soins palliatifs au baccalauréat en sciences infirmières de l’Université de Montréal
23(1), 9-11
Legault A., Martinez A-M., Brien L.-A. et Tremblay N.
(2015)
«Dix années de formation par compétences en soins palliatifs au baccalauréat en sciences infirmières de l’Université de Montréal»
,
Bulletin du Réseau de soins palliatifs du Québec
23(1), 9-11
Goudreau J., Boyer L. et Létourneau D.
(2014)
«Clinical reasoning in nursing practice: A cognitive learning model based on a think aloud methodology.»
,
Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière
1(1), 1-18
Larue C., Dubois S., Girard F., Goudreau J. et Dumont K.
(2013)
«Le développement continu des compétences de raisonnement clinique et de leadership : facteurs personnels et facteurs organisationnels»
,
Recherche en soins infirmiers,
112, 76-87 (RAC)
Lavoie P., Pepin J. et Boyer L.
(2013)
«Reflective debriefing to promote novice nurses' clinical judgment after high-fidelity clinical simulation: a pilot test»
,
Dynamics,
4, 36-41 (RAC)