Brien L.-A., Charette M. et Goudreau J.
«Nursing Students’ Perceptions of the Contribution of High-Fidelity Simulation and Clinical Placement in a Critical Care Course»
Clinical Simulation in Nursing
13(9), 436-441.
Deschênes M-F. et Goudreau J.
(2017, juillet)
«Addressing the development of both knowledge and clinical reasoning in nursing through the perspective of script concordance: An integrative literature review»
Létourneau D., Cara C. et Goudreau J.
(accepté)
«Agir avec humanisme : l'approche humaine et relationnelle du soin, un pouvoir de l'infirmière.»
Perspective infirmière.
Otti A., Pirson M., Goudreau J., Hountondji S.R.J. et Piette D.
«Tenue d’un journal des apprentissages en stage clinique infirmier : quels avantages pour la qualité d’encadrement et d’apprentissage des étudiants de l’institut national médico-sanitaire au Bénin, une étude multi-méthodes.»
Revue francophone internationale de recherche infirmière
Goulet M.H., Larue C. et Alderson M.
«Reflective practice: a dimensional concept analysis from nursing and educational science perspectives»
Nursing Forum
ISSN: PubMedPMID: 25639665
Goulet M.H., Larue C. et Chouinard C.
«Partage du savoir expérientiel : regard sur la contribution des patients partenaires d’enseignement en sciences infirmières»
Santé Mentale au Québec
2015 été; 40(1), 53-56
ISSN: PubMedPMID: 26355479
Goudreau J. et Deschênes M-F.
(2012, mai)
«Using a Script Concordance Test to Assess Development of Clinical Reasoning in Nursing Students.»
2012 CASN Nursing Research Conference. Toronto (Canada).
Deschênes M-F., Charlin B., Gagnon R. et Goudreau J.
«Use of a script concordance test to assess development of clinical reasoning in nursing students.»
Deschênes M-F., Charlin B., Gagnon R. et Goudreau J.
Deschênes M-F. et Goudreau J.
«L’évaluation du raisonnement clinique infirmier par le test de concordance de script.»
5è congrès du Secrétariat international des infirmières et infirmiers de l’espace francophone (SIDIIEF). Genève (Suisse).
Turner N. et Goudreau J.
«From student to emergency nurse: a qualitative study of an educational support seminar»
Journal for Nurses in Staff Development,