Brien L.-A., Charette M. et Goudreau J.
«Nursing Students’ Perceptions of the Contribution of High-Fidelity Simulation and Clinical Placement in a Critical Care Course»
Clinical Simulation in Nursing
13(9), 436-441.
Blanchet Garneau A.
«Critical reflection in cultural competence development: a framework for undergraduate nursing education.»
(55), 125-132
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
«A constructivist theoretical proposition for cultural competence development in nursing»
Accès en ligne (RAC)
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
«Cultural competence: A constructivist definition.»
Journal of Transcultural Nursing
26, 9-15
Bilodeau K., Dubois S. et Pepin J.
«Contribution des sciences infirmières au développement des savoirs interprofessionnels»
Recherche en soins infirmiers
113, 43-50.
Lavoie P., Pepin J. et Boyer L.
«Reflective debriefing to promote novice nurses' clinical judgment after high-fidelity clinical simulation: a pilot test»
Dynamics,
Bilodeau I., Pepin J. et St-Louis L.
«Journal club in a critical care unit: A innovative design triggering learning through reading and dialogue»
Dynamics,
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
«La sécurité culturelle : une analyse de concept»
Recherche en Soins Infirmiers,