Vous êtes ici : Accueil > Publications > Articles
Auteur:  
Tous :: A, B, C, D, F, G, H, L, M, O, P, S, T 
Brien L.-A., Charette M. et Goudreau J.
(2017)
«Nursing Students’ Perceptions of the Contribution of High-Fidelity Simulation and Clinical Placement in a Critical Care Course»
,
Clinical Simulation in Nursing
13(9), 436-441.
Lavoie P., Boyer L., Pepin J., Goudreau J. et Fima O.
(2017)
«Accompagner les infirmières et les étudiantes dans la réflexion sur des situations de soins : Un modèle pour les formateurs en soins infirmiers»
,
Quality Advancement in Nursing Education/Avancées en formation infirmière
3(1)
Pepin J., Goudreau J., Lavoie P., Bélisle M., Blanchet Garneau A., Boyer L., Larue C. et Lechasseur K.
(2017, février)
«A nursing education research framework for transformative learning and interdependence of academia and practice»
,
Nurse Education Today
Pepin J., Goudreau J., Lavoie P., Bélisle M., Blanchet Garneau A., Boyer L., Larue C. et Lechasseur K.
(2017, février)
«A nursing education research framework for transformative learning and interdependence of academia and practice»
,
Nurse Education Today
Pepin J., Goudreau J., Lavoie P., Bélisle M., Blanchet Garneau A., Boyer L., Larue C. et Lechasseur K.
(2017, février)
«A nursing education research framework for transformative learning and interdependence of academia and practice»
,
Nurse Education Today
Blanchet Garneau A.
(2016)
«Critical reflection in cultural competence development: a framework for undergraduate nursing education.»
,
Journal of Nursing Education
(55), 125-132
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
(2015)
«A constructivist theoretical proposition for cultural competence development in nursing»
,
Nurse Education Today
Accès en ligne (RAC)
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
(2015)
«Cultural competence: A constructivist definition.»
,
Journal of Transcultural Nursing
26, 9-15
Boyer L., Tardif J et Lefebvre H
(2015)
«From a medical problem to a health experience: how nursing students think in clinical situations.»
,
Journal of Nursing Education
54(11), 625-632
Legault A., Martinez A.-M., Brien L.-A. et Tremblay N.
(2015)
«Dix années de formation par compétences en soins palliatifs au baccalauréat en sciences infirmières de l’Université de Montréal»
,
Dix années de formation par compétences en soins palliatifs au baccalauréat en sciences infirmières de l’Université de Montréal
23(1), 9-11
Legault A., Martinez A-M., Brien L.-A. et Tremblay N.
(2015)
«Dix années de formation par compétences en soins palliatifs au baccalauréat en sciences infirmières de l’Université de Montréal»
,
Bulletin du Réseau de soins palliatifs du Québec
23(1), 9-11
Bonnier L., Goudreau J. et Déry J.
(2014)
«Soutenir le développement des compétences de préceptrices à l’aide d’un forum de discussion»
,
Variation,
115, 122-129 (RAC)
Goudreau J., Boyer L. et Létourneau D.
(2014)
«Clinical reasoning in nursing practice: A cognitive learning model based on a think aloud methodology.»
,
Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière
1(1), 1-18
Bilodeau K., Dubois S. et Pepin J.
(2013)
«Contribution des sciences infirmières au développement des savoirs interprofessionnels»
,
Recherche en soins infirmiers
113, 43-50.
Lavoie P., Pepin J. et Boyer L.
(2013)
«Reflective debriefing to promote novice nurses' clinical judgment after high-fidelity clinical simulation: a pilot test»
,
Dynamics,
4, 36-41 (RAC)
Bilodeau I., Pepin J. et St-Louis L.
(2012)
«Journal club in a critical care unit: A innovative design triggering learning through reading and dialogue»
,
Dynamics,
23(1), 18-23 (RAC)
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
(2012)
«La sécurité culturelle : une analyse de concept»
,
Recherche en Soins Infirmiers,
111, 22-35 (RAC)