Brien L.-A., Charette M. et Goudreau J.
«Nursing Students’ Perceptions of the Contribution of High-Fidelity Simulation and Clinical Placement in a Critical Care Course»
Clinical Simulation in Nursing
13(9), 436-441.
Deschênes M-F. et Goudreau J.
(2017, juillet)
«Addressing the development of both knowledge and clinical reasoning in nursing through the perspective of script concordance: An integrative literature review»
Blanchet Garneau A.
«Critical reflection in cultural competence development: a framework for undergraduate nursing education.»
(55), 125-132
Lavoie P., Cossette S. et Pepin J.
«Situation awareness assessment in patient deterioration simulations»
SIM-one Ontario Simulation Network
Lavoie P., Cossette S. et Pepin J.
«Testing nursing students’ clinical judgment in patient deterioration simulations: Development of a situation awareness instrument»
(38), 61-67
Létourneau D., Cara C. et Goudreau J.
(accepté)
«Agir avec humanisme : l'approche humaine et relationnelle du soin, un pouvoir de l'infirmière.»
Perspective infirmière.
Myrick F. et Pepin J.
«Editorial: Nursing Education in the Digital Age / La formation en sciences infirmières à l’ère du numérique»
ISSN: Article 1
Otti A., Pirson M., Goudreau J., Hountondji S.R.J. et Piette D.
«Tenue d’un journal des apprentissages en stage clinique infirmier : quels avantages pour la qualité d’encadrement et d’apprentissage des étudiants de l’institut national médico-sanitaire au Bénin, une étude multi-méthodes.»
Revue francophone internationale de recherche infirmière
Pepin J. et Myrick F.
«Interview with Dr. Janet Landeen / Entrevue avec la Dre Janet Landeen»
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
«A constructivist theoretical proposition for cultural competence development in nursing»
Accès en ligne (RAC)
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
«Cultural competence: A constructivist definition.»
Journal of Transcultural Nursing
26, 9-15
Goulet M.H., Larue C. et Alderson M.
«Reflective practice: a dimensional concept analysis from nursing and educational science perspectives»
Nursing Forum
ISSN: PubMedPMID: 25639665
Goulet M.H., Larue C. et Chouinard C.
«Partage du savoir expérientiel : regard sur la contribution des patients partenaires d’enseignement en sciences infirmières»
Santé Mentale au Québec
2015 été; 40(1), 53-56
ISSN: PubMedPMID: 26355479
Larue C., Pepin J. et Allard É.
«Simulation as replacement or accompaniment of clinical experiences: A scope review»
Lavoie P., Pepin J. et Cossette S.
«Development of a post-simulation debriefing intervention to prepare nurses and nursing students to care for deteriorating patients»
Myrick F. et Pepin J.
«An Indigenous Nurse Educator’s Point of View - La perspective d’une infirmière et professeure autochtone»
ISSN: Article 7
Ouellet J et Mukamurera J
«La formation continue d’infirmières de soins à domicile : retombées perçues au regard de l’amélioration de la qualité des soins aux aînés.»
1(3), 6
Pepin J. et Myrick F.
«Editorial : Co-creating a learning culture - Co-créer une culture d’apprentissage»
, Quality Advancement in Nursing Education - Avancées en formation infirmière
ISSN: Article 1
Bilodeau K., Dubois S. et Pepin J.
«Contribution des sciences infirmières au développement des savoirs interprofessionnels»
Recherche en soins infirmiers
113, 43-50.
Lavoie P., Pepin J. et Boyer L.
«Reflective debriefing to promote novice nurses' clinical judgment after high-fidelity clinical simulation: a pilot test»
Dynamics,
Bilodeau I., Pepin J. et St-Louis L.
«Journal club in a critical care unit: A innovative design triggering learning through reading and dialogue»
Dynamics,
Blanchet Garneau A. et Pepin J.
«La sécurité culturelle : une analyse de concept»
Recherche en Soins Infirmiers,
Goudreau J. et Deschênes M-F.
(2012, mai)
«Using a Script Concordance Test to Assess Development of Clinical Reasoning in Nursing Students.»
2012 CASN Nursing Research Conference. Toronto (Canada).
Deschênes M-F., Charlin B., Gagnon R. et Goudreau J.
«Use of a script concordance test to assess development of clinical reasoning in nursing students.»
Deschênes M-F. et Goudreau J.
«L’évaluation du raisonnement clinique infirmier par le test de concordance de script.»
5è congrès du Secrétariat international des infirmières et infirmiers de l’espace francophone (SIDIIEF). Genève (Suisse).
Ouellet J, Durand S et Maillé M
«La formation continue pour la profession infirmière au Québec : Norme professionnelle.»
Ouellet J, Durand S et Maillé M
«Vers une culture de formation continue pour la profession infirmière au Québec : Document d’orientation.»
Turner N. et Goudreau J.
«From student to emergency nurse: a qualitative study of an educational support seminar»
Journal for Nurses in Staff Development,